Thursday, September 30, 2010

hello?

It´s been quite a while since my last post (can´t believe it´s been over a YEAR). I´m now living in Londinium. I moved here to work on Cartoon Network´s "The Amazing World of Gumball" at Dandelion Studios. I learned a lot from workmates there. The crew was unbelieveably just REALLY good.

And now I´m FREElancing!



One of the last things I did was a background for Passion Pictures last installment of Coca Cola Zero´s Happy Kingdom. I had a very clear direction from the supertalented Lukasz Pazera. I was provided with an approved colorkey, so the process was quite straightforward. I also used the 3d elements they had used. So there was some texture painting, lighting and final painting in PS.

Since the ad is finally out, here´s my part.

Bagckground and some details



thanks to all of those who´ve commented in my absence. You finally got me to move my ass!

9 comments:

LuisNCT said...

brutallll!
que te vaya de pm el freelanceo!

SalBa Combé said...

Tio, estoy seguro que esto lo haces para desmoralizar a la competencia, despues de escribir esto voy a guardar la cintiq en su caja y me voy a hacer pocero. Un trabajo bestial, seguro que te irá genial de freelance. Un fuerte abrazo y que no pase mucho hasta que nos volvamos a ver

Germán said...

-gracias, Luis! veo q a ti no te va nada mal :)

-ey, Salba!! gracias, man. un abrazote!

Pablo E. Soto said...

que bueno tenerte de vuelta en el mundo blog, yo tambiene stoy un poco parado pero en breve volvere con noticias. un abrazote, te envio un mail en un rato contandote cosas.
adeu
pablo

Fudurucu said...

Yeee me alegro que vuelvas a actualizar tu blog. Ya nos contarás que tal por London. :D

Fudurucu said...

Yeee me alegro que vuelvas a postear. Siempre me ha gustado ver que trabajos ibas haciendo. Un abrazo y suerte en el mundo freelance.

Germán said...

Pablo! Cúanto tiempo! Ara te contesto.

Federrl! thnx, Sí , si todo va bien me planto por ahí a principios de Diciembrr

fernando juarez said...

macarra!!,Ya era hora!!!que no habia señales de vida. :)
Esta muy chulo esto...esta muy molon!
Un abrazo y subete cosas mas de cuando en vez!! no??

Germán said...

juareeeeh! si si, esto de abandonar tanto el blog, ya nunca mais.

un abrazote!